Na de spectaculaire onweersbuien van vannacht, waarbij de regen tegen de ramen kletterde alsof de buurvrouw haar complete tapijtencollectie stond uit te kloppen, was het vanmorgen gelukkig een stuk aangenamer. De hitte is eindelijk wat verdreven.
Na een week waarin de thermometer hardnekkig boven de dertig graden bleef hangen én we noodgedwongen ons geliefde biljartspel moesten missen, mogen we vanaf maandag eindelijk weer los bij Biljart Vereniging Carnisselande. Hoog tijd ook, want de eerste afkickverschijnselen begonnen zich bij mij al duidelijk te manifesteren. Ik betrapte mezelf er zelfs op dat ik met een bezemsteel een denkbeeldige carambole probeerde te maken.
En eerlijk is eerlijk: onze partners zullen waarschijnlijk nog blijer zijn dan wij. Eindelijk verdwijnt die man weer van de bank, waar hij de afgelopen week vooral lag te puffen en met regelmaat vroeg of er misschien nog een koud biertje in de koelkast stond. Vanaf maandag hebben zij het huis weer even voor zichzelf. Iedereen gelukkig!
Nee, die tropische hitte is leuk voor een dagje strand, maar voor fanatieke biljarters is er maar één conclusie: laat de ballen weer rollen!
