Je bekijkt nu Warmte II

Warmte II

  • Bericht auteur:
  • Berichtcategorie:Nieuws

Biljarten afgelast

Nou, daar zit je dan. Meer dan dertig graden en het biljart is dicht. Begrijpelijk hoor. Bij die temperatuur loopt niet alleen het krijtje uit, maar de spelers ook.

Normaal staan we fanatiek om die groene tafel. Nu zitten we thuis met een glas water, een ventilator op standje storm en proberen we een mug te raken. Is ook een vorm van mikken, alleen krijg je er geen punten voor.

Het mooie van Nederland is dat we elf maanden verlangen naar mooi weer. En zodra het er is, is het te warm om te biljarten, te warm om te wandelen en eigenlijk zelfs te warm om te klagen. Nou ja… dat laatste lukt ons gelukkig nog prima.

Dus vandaag geen caramboles, geen “net mis” en geen discussie of die bal nou écht geraakt was. Vandaag spelen we het enige spel dat bij deze temperaturen nog verantwoord is: wie blijft het langst in de schaduw. En geloof me, daar zijn 65-plussers verrassend goed in.

Coen